26 år på gymnasiet

Idag har jag börjat på gymnasiet. HVSTY1 går jag, hantverkprogrammet-stylist. Det verkar vara en trevlig klass med 17 tjejer från olika delar av landet...
...men vänta nu! Är inte jag 26 år?!!

Jo serru! Jag har äntligen börjat mitt arbete som gymnasielärare imon makeup & hårstyling! Jag är så grymt happy!
Personalen i min arbetsgrupp har vekligen varit jätte rara från första stund. Det är så skönt att dom ser mig som expert på mitt ämne och låter mig styra upp saker och ting.
Jag har fått så mycket ansvar att det står mig över öronen och jag älskar det.

Just nu håller jag på att ta fram offerter från olika företag för att se vilka som har förmånliga priser för oss. Det är inte bara 100.000 olika sminkprodukter som ska fixas fram, det är allt runt omkring också. Allt från topz och remover till lysrör och studieböcker.

Måste ju berätta något komiskt också. Tidsoptimist som jag är så var jag ju ganska stressad i morse. Jag hade planerat vilka kläder jag skulle ha på mig, men när jag väl fick på mig dom så såg det inte alls bra ut. Drog på mig en annan tröja och andra jeans. Rrrrrriiiiiiitch! Brallan sprack över hela rumpan. PANIK! Fick till slut på mig något halvdant och sprang iväg. Då började det ösregna. Jag drog fram mitt paraply som jag varit smart nog att stoppa ner i väskan. Hinner bara fäll upp det innan en vind sliter till i det så två sånadär stålpinnar går av. Så om ni såg någon gå med ett paraply som såg ut som en kantarell i ösregnet idag, så var det kanske jag.



Jag lär återkomma i detta ämnet längre fram, det kan ni skriva upp!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0