dagens make up

God kväll!

Dagens lektion gick finfint trotts min dumma hand. Jag hade hjälp av två duktiga stylist elever, så jag behövde mest gå runt och se viktig ut och hjälpa eleverna. Fick dock lägga en eyeliner, vilket kanske inte resulterade i den snyggaste eyelinern jag lagt, men klassen verkade nöjda.

Jag har fått tillbaka min kärlek till en viss produkt. Jag använde den alltid förr, men sen svalnade mina känslor. Nu är känslorna tillbaka och jag älskar numera primer.
En primer lägger du på locket under din ögon makeup. Den gör att mejken sitter hårdare och får fram pigmenten i skuggan bättre. Min favorit är high tech lighter från Make Up Store. Den är metallic och gör att din skugga också får en grymt snygg metallicfärg.

Jag tänkte att jag skulle börja med "dagens make up" här i bloggen. Det kommer inte bli bilder varje dag, men lite då och då kommer ni få se hur jag sett ut. Deal?

Här har jag lagt high tech lighter på hela locket och upp i globen. Därefter la jag en guldig skugga 1/3 av locket på inre del av locket. 1/3 av locket (mitten av locket) la jag en orange skugga. Och till sist la jag den sista 1/3 av locket i en guldbrun skugga. Den skuggan la jag sen i hela globen. På med eyeliner och mascara.

Jag har använt:
High tech lighter asteroid - MUS
Microshadow moca orange - MUS
Microshadow old gold - Mus
En guldig skugga från H&M
Gel eyeliner black - Wet n´wild

                                               

                         
                     
Jag älskar att bilderna är i olika storlek och jag inte vet hur man gör dom i samma storlek....not!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0