lyxiga nyårs fransar

December är festligheternas månad. Det är lucia, jul, mellandagar. Och hela månaden och året avslutas med årets fest, NYÅR!

När jag var yngre var nyårsfirandet en självklarhet. På senare år så börjar folk i min närhet tycka att det är en överskattad kväll där man lägger förbaskat mycket pengar på ny klänning, skor och smycken. Jag kan ibland tycka detsamma. Men jag kan ändå inte låta bli att älska allt som har med nyårsfesten att göra. Det är dendär kvällen när vi vanliga människor tar chansen att klä upp oss som att vi skulle på Nobelfesten.

Idag tänkte jag ge er ett busenkelt tips om något som är lite av ett måste på nyår. Nämligen fransböjning! När du böjer dina fransar ger dom inte bara en snygg böj, utan dom öppnar upp ögonen och den nyårsmejk blir mycket snyggare.

Hur gör du då för att få fantastiska fransar?

1. Till att börja med måste franasarna vara helt rena. Tryck sen med din böjare från rot till topp men små tryck. Gör likadant på andra ögat. Vill du ha med böj på dina fransar upprepar du tryckningarna en gång till.

2. Rugga mascara borsten i sick-sack rörelser vid fransroten för att få längd på dina fransar, dra sen borsten hela vägen ut längs fransen.

3. Använd en franskam eller ren mascaraborste för att ta bort överflödet och slippa klumpar.

Något som jag kommer göra i år är att använda lite svart glitter på mina fransar för att lyxa till dom lite extra.
Ta då lite glitter på en borste. Sen knackar du lite lätt på borsten så att glittret släpper och faller ner på fransarna. Om du vill att glittret ska sitta bättre så får du vara snabb att göra det innan din mascara torkat på fransarna.

Jag har tyvärr ingen bild, men jag får visa det en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0