frans och brynfärgning

Har någon av er testat permanent makeup? Jag har funderat på att göra det i flera år, men har aldrig fått tummen ur.

Permanent makeup är när man får tex brynen tatuerade. Jag skulle vilja tatuera en fransmarkering. Det känns dock lite otäckt att någon ska tatuera mig så jätte nära ögat. Men det hade varit grymt skönt att slippa måla i dendär skuggan mellan ögonfransarna varje dag.
Ögonbrynen däremot skulle jag aldrig våga tatuera, eftersom jag ändrar form och färg med jämna mellanrum.

Däremot brukar jag färga mina bryn! Super smidigt att göra själv.

Fransar och bryn byts ut ungefär var 6-8 vecka, så när du färgar fransar och bryn så fungerar det ungefär som med hårfärgning. Färgen blir permanent och du får bättre på allt eftersom.

När du väljer färg till fransarna bör du välja en som passar just dig. Är du ljushårig kan du välja en färg som är ljusbrun eller mellanbrun. Men har du mörka drag kan du använda en mörkare färg.
När du ska välja färg till fransarna kan man välja en mörkare färg. Svart eller blåsvart om du vill ha ett riktigt mörkt resultat.

Att färga dina ögonbryn själv är ganska smidigt. Köper du en färgning från depend blandar du ca 10 färgningsdroppar och 2 cm färgningskräm som du lägger på dina franasar under utsatt tid. Med en topz kan du enkelt ta bort färg som kommit utanför dina bryn.

Att färga fransarna kan vara desto knivigare. Det svider som tusan att få in färgblandningen  ögat, så det vill till att man inte är för nyfiken och vill kolla, utan att man blundar hela tiden. Ta en bomullspad och bröt ner. Krama bort vattnet så den bara är fuktig. Klipp padsen så den blir bananformad och lägg den under nedre fransrad. Lägg sedan på färgblandningen på fransarna och låt verka under utsatt tid. Tvätta av med vatten.

                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0