dagens makeup - gray black soot




Jag tänkte att jag skulle visa er hur man gör en mejk. Är det ok?
Jag visar slut resultatet först och om ni tycker att det inte ser bra ut så låter ni helt enkelt bli att fortsätta kolla.

                                 

Börja med att lägga din bas och en primer på hela locket upp till brynet.

                         
1. Lägg en ljus skugga på mitten av locket (ljusa skuggor ger en förstorande effekt).

                        
2. Ta en mörkare färg (i mitt fall grå) och lägg på ytter och inre sida om den ljusa skuggan. Lägg gärna lite av den grå skuggan under nedre fransrad.

                        
3. Sudda ihop den ljusa skuggen med den grå så att det inte blir några skarpa övergångar. Sudda även upp den grå skuggan upp i globen med en lite större, ren pensel. Därefter tar du en mörkare skugga (i mitt fal svart) och lägger i ytterkant av ögat. Denna skugga ger ögat ett lyft utåt och uppåt.

                        
4. Lägg på en eyeliner med vinge och svart mascara. För extra effekt lägger du en ljus kajal på vattenlinjen.

                                  
                                                                 KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0