3-i-1 mascara

God kväll!

Nu trodde ni att jag hade glömt uppdatera idag va? Men ikke. Jag har bara varit väldigt slö.

Här kommer ett litet mascara tips, eller egentligen tre tips. "3 i 1" kan vi kalla det.

Jag ser ofta hur folk pumpar med borsten i mascaran för att få mer färg på den. När man gör det så pumpar man in luft i behållaren och mascaran torkar snabbare. Skruva borsten i behållaren istället så slipper du att mascarn torkar snabbare än vanligt.

Till slut torkar alltid mascaran. Och oftast märker man detta i sista stund och det händer gärna när man verkligen måste ha mascara, typ innan en fest. Typiskt! Ta då och sätt din mascara i en kopp varmt vatten en stund, så ska du se att den funkar bra en kväll till.

MEN! Säg att du är som jag, en väldig tidsoptimist, och inte hinner varma upp din mascara. Då kan du blanda i lite fuktighetskräm i mascaran. Det går bus snabbt och kan rädda din kväll.

                           
Idag har jag införskaffat mig en blå mascar (riktig ABBA blå). Kommer bli grymt spännande att testa. Ja, jag kanske tom testar den till torsdag och ser vilken reaktion den får av klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0