har jag sagt...

...att jag älskar mitt jobb?

Jag älskar mitt jobb!

Mina tjejer på Stylist är så grymt goa och otroligt duktiga. Jag längtar till varje lektion och jag vill bara lära dom allt jag kan på en gång.

Idag hade jag elever från år 9. Dom hade valt stylist på elevens val. Till min hjälp hade jag två elever från min klass. Dom var jätte duktiga och jag kände mig nästan överflödig i klassrummet. Dom hade klarat det bra utan mig.

Om det finns en Gud där uppe så var nog detta lärarjobbet hans gåva till mig. Jag älskar att jobba med människor och det har jag alltid gjort. Men att få jobba med människor i denna åldern är helt fantastiskt. Att dessutom få jobba med att lära ut något som jag verkligen brinner för är toppen. Jag längtar så tills min klass tar studenten, då har dom lärt sig allt om make up och hår som jag kan! Och då kommer dom verkligen förstå att dom valt rätt linje att gå på gymnasiet.

           

Kommentarer
Postat av: Heli

Vad du är gullig!

2011-11-07 @ 19:45:24
URL: http://helipitkanen.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt att du trivs Karin! Visst är läraryrket helt fantastiskt skoj! Att få jobba med sitt intresse på arbetstid är inte dumt alls! :)

2011-11-08 @ 20:52:50
URL: http://nidla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0