plocka bryn

Som makeupartist så börjar jag alltid mina jobb med att plocka rent under modellen/kundens ögonbryn. Om småfjun och strån är borta så är det mycket lättare att lägga en snygg mejk.

Men att plocka bryn på sig själv kan vara extremt smärtsamt. Det tycker iaf jag, som alltid fäller en tår eller två när jag gör det. För att underlätta smärtan lite så kan du plocka dina bryn efter du duschat. Då har hårsäckarna mjukats upp och lossar lättare. Du kan även spänna huden mellan tummen och pekfingret när du rycker loss stråt. Dra med loss stråna med snabba ryck.

Om du inte är nöjd med din form på dina ögonbryn kan du börja med att fylla i dina bryn innan du börjar plocka. Sen plockar du runt din "mall" som du målat.

                                      

När du finplockar någon annans bryn finns en gyllene regel tycker jag. Du rör aldrig formen på någon annans bryn utan att be om lov! Jag fick formen omgjord av en hudterapeut en gång (utan att hon frågat om lov) och jag var förkrossad i flera veckor framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0