för mycket av det goda

Vet ni att det är en djungel där ute?
Man är helt inställd på en sak och sen dyker det upp något annat som verkar intressant som man funderar att haka på. Fattar ni?

Eftersom det börjar närma sig skolstart för min del och jag håller på att styrar ihop saker och ting så kommer ni förmodligen få läsa väldigt mycket om min kommande lärarkarriär den närmsta tiden.
Håller för tillfället på att försöka styra upp allt vad smink heter för att få en komplett uppsättning till en klass på 16 personer....samtidigt som jag försöker hålla budgeten nere. Tror jag har relativt koll på läget nu. Bara fin liret som fattas. Jaja! Det löser sig sa han som...

Jag börjar undervisa min klass v.41, men innan dess ska jag undervisa 3 veckor för något som kallas Introduktion Hantverk, fd IV. Det ska bli riktigt kul.
Gymnasieskolan verkar vara en sån bra skola nu för tiden. Inte att den var dålig på "min tid", men valmöjligheterna var inte lika stora då som idag. Det fanns samhäll, natur, handel, estet att välja på ungefär. Idag kan du ju läsa till precis vad du vill på gymnasiet. Inte bara utbudet av program är bättre nu, utan helheten. Det verkar med gemytligt och genomtänkt nu. Eleven verkar få mer ansvar och möjligheten att utforma sin egen utbildning. Det är bra att utvecklingen går framåt.

Jag är fortfarande inställd på att göra mina elever till de bästa i branschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0