en fruktansvärt bra idé

Har varit i skolan idag igen och hållt lektion för mina små etta-klabbare. Det har gått bra. Men det är en rejäl utmaning att få 16 åriga tjejer att helt sminka av sig. Dom är så himla roliga, för när dom tog bort sitt smink så undrade dom om dom verkligen var tvungna att ta av mascaran på underfransarna. Själv hade jag hellre velat behålla mascaran på överfransarna.

Hur som helst gjorde vi en överrenskommelsa att eleverna sminkade av sig om jag låste dörren till salen (så inga snygga bygg killar skulle komma in). Men sen blev det åka av och mina flickor var så duktiga så.

Angående rubriken!
Alla gymnasieskolor i Jönköping är med på en mässa varje år för att presentera sina program för åk 9. Där ska självklart Stylistutbildningen vara med och jag ska hålla hov med mina elever. Jag kom iaf på en idé om hur vi skulle marknadsföra utbildningen och presenterade det för de andra i min lärargrupp. Och dom gilla´t. Så nu har jag ett sjukt kul jobb framför mig. Jag berättar mer om det när det närmar sig om ett par veckor.


Linda in action.


Finlir under fotograferingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0