penselfetisch

 

Dagens fråga: Vad använder du för penslar när du sminkar dig själv?!!


Svar: Jag använder inte jätte många olika penslar (inte om man jämnför med andra makeupartister, desto fler blir det när jag jobbar). Det är lite beroende på vad jag ska göra för makeup. Men jag har 8 st penslar i min väska och det är 8 penslar som jag anser kan vara bra att ha för alla som vill fixa lite "speciella" makeuper.

1. Eyelinerpensel. Den är alla tiders att jobba med när du använder geleayeliner.
2. Snedskuren tunn. Denna pensel är nästan ett måste om du ska lägga en fransmarkering. Den funkar även jätte bra till brynskugga och om du tycker det är svårt att måla en rak eyeliner.
3. Foundationborste. Precis som den låter så används den till foundation. Jag tycker det känns mycket frächare och mer hygieniskt med en pensel istället för makeup svamp.
4. Consealerpensel. Perfa när du appliserar din consealer, jag älskar att denna penslen är lite större än vad consealerpenslarna i vanliga fall är, då den blir lättare att jobba med. Funkar bra till eyeprimer också.
5. Snedskurenpensel. Denna använder jag inte jätte mycket, men den är kanon när du ska lägga en smalare skuggning.
6. Ögonskuggspensel bred (syns dock dåligt på bilden). Denna är lite hårdare också och är jätte bra när du behöver trycka på ögonskuggan, tex om du vill ha en riktigt vit eller mörk skugga.
7. Ögonskuggspensel. Detta är min älskling bland mina penslar. Den är lätt att jobba med och det är enkelt att jobba ihop övergångarna mellan olika färger. Denna borsten är ganska mjuk, men ändå inte jätte mjuk.
8. Rougeborste. Stor och fluffig så den ger ett jämnt resultat. Vill jag ha den mindre så nyper jag bara ihop strårna på borsten.

                 

Pensel 1-4 är penslar gjorda utav syntethår och penslarna 5-9 är av äkta hår. Hur håller man reda på vilken pensel som är till vad då? Jo, syntetpenslar använder du till produkter som är feta och/eller kletiga. Och penslar med äkta hår använder du till torra produkter.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: super gott var det :)

2012-02-21 @ 21:04:20
URL: http://alexandrawandeby.spotlife.se
Postat av: Hönan

Har du ingen puderborste!??



Jag har ett tips, jag tar alltid min foundation med fingrarna, det blir jättenaturligt:)

puss

2012-02-21 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0