konsten att skriva en makeupbok




För ett tag sedan fick jag en liten ide. Den ideén har legat och grott i mitt huvud och nu har jag slagit slag i saken (säger man så?). Jag ska skriva en utbildningsbok i makeup. Eller bok och bok, snarare ett knippe med utbildningsmaterial.

Nu när jag jobbat som makeup lärare ett tag har jag upptäckt att det utbildningsmaterial som finns inte passar till en gymnasieelev på 15 år. Jag har kollat i flertalet makeup böcker för att hitta en som jag tycker passa bra, men i alla har jag funnit något som inte passar folk i den åldern. Jag anser att ett bra utbildningmaterial till folk i den åldern bör vara extremt lättläst. Det är svårt nog att förstå hur de olika skuggorna fungerar ändå. Dessutom ska det vara mycket bilder. Det är inte alltid lätt att läsa en text och sen förstå extakt hur resultatet ska bli.

Detta lär ju ta sin lilla tid, men jag har iaf fått tummen ur och börjat skriva. Vi får se om jag lyckas slutföra det också!

               

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad du är duktig.

2012-01-25 @ 19:03:53
Postat av: Linn

Du är så bra du!

2012-01-25 @ 20:26:00
URL: http://linnevelina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken bra idé!

Lycka till!

AF

2012-01-30 @ 09:57:52
Postat av: Ann-Marie

Efterlängtat av många!

2012-01-30 @ 09:59:02
Postat av: Ann-Marie

Efterlängtat av många!

2012-01-30 @ 09:59:48
Postat av: Anonym

Lycka till, du är bäst.

2012-01-30 @ 15:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0