TiKEi foundation får sin dom

Nu har jag testat och testat olika nyanser på TiKEi foundation och jag är redo att ge min dom.

Jag har tidigara använt i.d mineral foundation och en mineral foundation från elf, så jag har något att jämföra med.

Vi börjar med färgen: TiKEi och elf finns inte att köpa i butik, utan bara på nätet. Detta gör det ju ganska svårt att hitta en färg som passar. Hos TiKEi kan man dock beställa hem små tester för 10 spänn så man kan prova hemma. 32 nyanser finns det att välja mellan. Hos elf finns inte dom möjligheterna, så där får det bära eller brista när du beställer. När du köper i.d har du ju möjlighet att testa dig fram, men det negativa med i.d är att dom inte har så många nyanser att välja mellan.

Finish: Jag gillade inte hur elfs mineral foundation blev när den kom på huden. Resultatet blev ojämnt och fläckigt och huden kändes stram. I.d levererar och ger ett naturligt resultat. TiKEi gav också ett väldigt naturligt resultat och huden kändes faktiskt väldigt fräsch. Nästan som att den var återfuktande.

Priset: Elf kostar ca 36 kr för 2,9 g. i.d kostar cs 380 kr för 6 g. Och TiKEi kostar ca 129 kr för 9g.

Sammandrag!
Elf mineral foundation är onaturligt billig. Dock blir resultatet lite det som man kan förvänta sig av en så billig produkt (dom har dock andra produkter som är himla bra). Huden stramar och blir fläckig.

I.d mineral foundation kostar massa. Och du får vad du betalar för. En bra produkt som ger ett jämnt och naturligt resultat. Det som är ett stort minus är att det inte finns å så många nyanser.

TeKEi mineral foundation ger ett naturligt och jämnt resultat. Huden känns fräsch och osminkad, den finns i 32 nyanser och den är billig!

Vad blir då resultatet av denna jämförelse av olika mineral foundations? JAG ÄLSKAR TeKEi!!! Resultatet blev helt fantastiskt och priset är extremt bra. 9 gram räcker i evigheter. Jag skulle rekomendera denna mineral foundation till alla jag känner. Jag skulle tom stoppa folk på gatan för att berätta om den.
                                           

Kommentarer
Postat av: Lisa JW

Bra recension! Har velat lite om Tikei länge, men id som jag har nu känns lite väl dyr för resultatet.. Nu blir det att beställa prover på Tikei och jämföra med de jag just beställt från everydayminerals :)

2012-01-18 @ 16:47:01
URL: http://lisajw.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0