"nybörjar" makeup

Nu kommer den utlovade "nybörjar" makeupen som har efterfrågats.
Det är denna mejken som jag ska försöka visa och förklara hur man gör. Självklart kan ni välja andra färger, lättast när ni jobbar ihop övergångar i de olika skuggorna är om ni tar två färger som är relativt lika varann.  

                    


Gör så här:

1. Lägg din bas (foundation, puder) som du brukar. Lägg sedan din primer över hela locket och hela vägen upp till ögonbrynet. Se till så det blir ett jämnt lager och så du inte missat lägga den någonstans, då kan skuggan bli fläckig sen när du lägger på den. Jag använder en syntetpensel för att lägga på min primer, men det funkar med fingrarna också. Välj två färger som du vill ha i din ögon makeup (jag har valt ljuslila och en blålila skugga i denna mejk)

                     
                    

2. Lägg den ljusaste av dina två skuggor (ljuslila i mitt fall) på locket, men lämna undefär 1/4 av ytterkant på locket omålat. Lägg även samma skugga en bit upp i globen. Du kan även lägga lite skugga under ögat, ungefär en penselbredd.

                     
                                  
                      

3. Nu tar du din mörkare skugga och lägger på den del av locket som sedan tidigare var omålad. Lägg även upp den i globen, dock inte så högt som din ljusare skugga ligger. Se nu till att sudda ihop de båda skuggorna så övergångarna blir snygga och det bara ser ut som en skugga.

                    
                    
                    

4. På med eventuell eyeliner och mascara så har ni eran ögonmejk klar! Good luck!

                    
Färgerna som jag använt till denna mejken, samt high tech lignter (platina) som jag använt som primer under skuggan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh va bra. Mer av denhär varan tack!

2012-01-07 @ 01:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0