dagens makeup - a malleable face




Här kommer dagens makeup. Jag visar bilden i svartvit eftersom effekten av den dubbla basen kommer fram bättre då.

Det du gör är alltså att du använder dig utav två olika foundation, din vanliga och en som är lite mörkare. Den mörkare basen har jag lagt under kindbenet och ner under käkbenet, och vid tinningen. Mörka färger/skuggor har en förminskande effekt, medans ljusa förstorar. Jag lägger alltså den mörkare basen på de partier i ansiktet som jag vill förminska. Jag har breda käkben och lite bred panna, därför förminskar jag där. När du jobbar med dubbel bas är det viktigt att du jobbar ihop de två olika färgerna så du inte får ett streck i ansiktet.

På locket ligger en ljus skugga över hela locket och upp till brynen. En mörkare skugga ligger i globen. Torr eyeliner med vinge för att ge ögat ett lyft uppåt och utåt!

                   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! Det måste jag testa!

2012-03-08 @ 22:04:40
Postat av: Sara

du är så himla duktig

2012-03-08 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0