det funkar

Jag har precis varit en sväng hemma hos min mor och letat efter en pälsmössa.
Och när man letar efter någon så hittar man ju massa roliga saker. Bla en stor låda med cd skivor.
Jag började titta igenom vad det var för skivor som fanns där och rätt var det är hittade jag en skiva med Det Funkar. Det är en jönköpingsgrupp som gör typ...hip hop? Ja jag vet inte vilken kategori dom går under. Vet inte heller om dom gör musik tillsammans längre.

Hur som helst så kom jag och tänka på gamla tider. Jag mejkade dom när dom skulle spela in en musikvideo för massa herrans år sedan, typ 2005. Tror låten hette "Man vill ha". Rätt svängig låt. Budgeten var väldigt låg så jag ställde upp gratis. Såg det mest som en kul grej eftersom jag inte mejkat till musikvideos tidigare.

Gruppen bestod av en tjej och typ 100 killar. Det är alltid lika roligt att mejka killar, för dom blir alltid så förvånade och kläcker såna underbara kommentarer.

Jag tog iaf ett foto på skivomslaget, även om man inte ser mitt direkta arbeta så bra.



Eftersom jag är så oteknisk och inte vet hur man lägger till videon så bifogar jag en youtube länk istället med musikvideon på.
http://www.youtube.com/watch?v=umpcm93xc5I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0