att bygga en karaktär

Hejhejhallå!

Har precis färgat brynen. Det var på tiden då dom var helt transparanta. Nu syns det iaf att man har ett ansikte när man är osminkad.

Sitter och spånar inför framtiden. Som jag tidigare skrivit om så har jag varit helt uppe i inköp och förberedelser inför starten av mina makeup lektioner. Bara 1 vecka kvar till första lektion och jag tror jag har ganska bra koll på läget. Var på inköpsrunda igår och köpte detdär sista viktiga som man inte riktigt tänker på att man behöver. Typ pads, servetter, vaselin, mjukgörande, saxar mm. Jag tror jag är redo att köra och utbilda framtiden i branchen nu!



MEN!
Jag ska ju även styra upp inför mina hårstylinglektioner också. Har varit på möte med frisör på Bäckadal angående inköp och lokaler. Har en fet hög med produktkataloger som ligger framför mig på bordet och väntar på att bli luslästa. Nu är det tänger, kammar, spolar, dockor, spray, borstar....you name it, som skall ordnas med. Det känns ändå skönt att ha lärarna på frisör som lite hjälp.
 
Ju mer jag är på skolan, desto mer märker jag vad mycket hjälp jag får från alla håll och kanter. Lärare som inte alls har med hantverk att göra kommer och ger små råd och ideér. Känner mig grymt tacksam för all hjälp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0