första dagen med ny karriär

Halloj!
Imorgon är den stora dagen för mig. Jag börjar min undervisning i make up och hårstyling på Bäckadalsgymnasiet.
Det ska bli fruktansvärt kul. Idag var jag inne på skolan och plockade upp allt smink jag beställt. Ögonskuggor, penslar, puder, baser och annat smink och tillbehör i hundratals. Jag stod med ett stort leende när jag plockade upp det. Jag är nog lika ivrig och förväntansfull som eleverna.

Min undervisning börjar ganska lätt. En "förberadande" klass med ganska få elever har jag de första veckorna. Sen vecka 41 rivstartar jag med tre dagar makeup för min klass. Jag har hört av andra lärare att eleverna går runt och väntar på att få börja med mitt ämne. Och vem klandrar dom när make up och hårstyling är ett sån fruktansvärt kul yrke.

Mitt klassrum är inte färdig inrett ännu, men det börjar ta form. Har plockar iordning några smink stationer idag så morgondagens elever ska känna sig välkomna.



Imorgon ska jag berätta allt om min debut som lärare för er. Det kommer bli awsome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0