smink för oss glasögonormar

Hej mina vänner!

Jag har ju som bekant skaffat brillor. Dom är så grymt snygga, men det är himla ovant. Känns mest som att jag har solbrillor inomhus. Och ni skulle bara veta hur bra jag ser nu! Jag ser allt! Jag var verkligen blind innan!

Hur som helst så tänkte jag tipsa er om sminkningar när det gäller oss med glasögon. Då gäller det att brassa på med ögonmakeupen eftersom glasögonen tonar ner din sminkning (detta gäller självklart bara om man vill). Lägg en eyeliner, bredda dina ögonbryn lite, använd en skugga med mycket pigment och sätt igång och framhäv dina vackra ögon och snygga glasögon!

På bilden nedan har jag en mellanbrun och en grön skugga. Den makeupen syns som tusan i vanliga fall, men den tonas ner på grund av brillorna. 

                                     
Här ser ni att mejken runt ögonen inte blir så skarp. För er som inte brukar våga brassa på med massa smink, här har ni er ursäkt.

                                    
Suddig bild tänker ni säkert nu. Japp, den är för att demonstrera vilken extremt kass syn jag hade på avstånd innan jag skaffade mina glohjärn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0