hemligheten till en bra makeup

Jag sitter här i väntans tider. Jag ska snart åka till Växjö. Jag tänkte passa på att ge er ett litet tips innan jag pyser.

Hemligheten med en snygg, jämn och hållbar makeup sitter i grunden. Om du använder foundation är det bra om du kan använda puder också. Pudret binder fettet i din kräm, vilket gör att den inte rinner iväg efter några timmar. När du ska lägga en ögon makeup är grunden jätte viktig. Lägg på ett tunnt lager med fondation och pudra sen för kung och fosterland. När locket känns helt sammetslent har du pudrat klart. Nu kan du lägga dina ögonskuggor utan att dom blir fläckiga eller lägger sig i något veck efter ett tag.

Självklart kan du använda en primer och/eller en ögonprimer för att fixera din makeup ännu bättre och få ett resultat som sitter stonehard!

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0