min lilla nagelsalong

Jag tänkte visa er hur man går till väga när man fixa mina gelnaglar i tidigare inlägg.
 
I ORLYs smartgelkit ingick allt jag behövde för att göra naglarna solongsfina hemma. Fil, nagelbandspet, rengöring, remover, speciella pads, base + topcoat, primer, nagelbandsolja, UV lampa och färgat lack, både vanligt lack och ett färgat smartgellack.
 
Man börjar med att peta ner nagelbanden, rugga upp lite lätt på ytan av nageln med filen. Därefter tvättar man av nageln med rengöringen och målar på primern i ett tunnt lager på toppen av nageln.
 
Därefter målar man på ett lager med base + topcoat. Sen var det äntligen dags för UV lampan. Minst 30 sekunder skulle nailsen vara inne i ugnen, sen pep lampan när det gått en halv minut.
 
Sen var det tid för kiss the bride, alltså den färg man valt på sitt lack. Där målade man så många lager man själv önskade, men stoppade naglarna i lampar minst 30 sekunder mellan varje lager för att härda lacket.
När man fått önskat resultat torkade man va naglarna med rengöringen, smörjde in nagelbanden med oljan och sen var det klart!!
 
Jag rekomenderar verkligen er alla att testa detta själva. Hålbarheten varar upp till 3 veckor och det ska bli skönt att inte behöva lägga så mycket tid på naglarna i sommar. Jag kan inte sluta titta på mina naglar nu! Jag kan till och med tänka mig att fixa naglarna på någon vän eller någon brud jag ska mejka i sommar, bara för det var så roligt. Lina - du ligger bra till som försökskanin!
 
Orlys smartgelkit finns att köpa på bl a Kicks.

Kommentarer
Postat av: Birk

Kanske vore nåt för mig? Kan jag få så fina trots hjälmarna?? :)

2012-06-26 @ 10:44:38
Postat av: Anonym

Sjukt snyggt! Var det inte svårt? Man kanske skulle införskaffa sig en sån, jag hatar när nagellacket skavs bort hela tiden

2012-06-26 @ 11:11:32
Postat av: Sara

hmm, låter dock som att du gör det i fel ordning? topcoat har man ju alltid sist, du tar inte basecoat och topcoat och sedan färgen, utan basecoat, färg topcoat. Köpte den färgen igår också!

Svar: Det är så fiffigt att lacket är både ett base och topcoat. Två i en lixom. Jätte smidigt! Men visst är färgen hur snygg som helst ;) Har du köpt smartgelen eller lacket?
Karin Fröderberg

2012-07-12 @ 10:08:20
URL: http://eyedust.blogg.se/
Postat av: Birk

När ska vi börja :)

2012-07-15 @ 12:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0