en gammal dams talan

Vet ni vad jag skulle vilja?
Jag skulle vilja passa i färg. Det finns en hel värld där ute med snygga ögonskuggor, en värld som jag utforskat så vida pass, men en värld där jag inte passar in.

Jag sminkar mig i princip alltid likadant. Om inte annat så är det alltid i samma nyanser.
Neutralt och tafatt.

Tänk att till fest kunna ta på sig en klar lila skugga och bli skit snygg. Jag känner mig som en transvistit när jag har färgglada skuggor, och det är inte en direkt charmerande känsla. Förmodligen är det en vanesak, men jag är hjärntvättat av min egen vanliga sminkning.

Så nu höjer jag rösten och ber er alla andra där ute att utnyttja alla regnbågens färger som vi blivit frälsta med, och sätt dom på era ögonlock!


Kommentarer
Postat av: Karin

du skulle inte vilja göra mig en tjänst? du som kan saker om hår och sånt? det är nämligen så att jag ska till frisören i veckan och vill fixa håret. har förut färgat det blont, och har nu utväxt. frågan är då om jag ska färga den blond igen, eller göra något annat. vore väääldigt snällt om du ville kika in på min blogg och bara ge din mening :)

2010-12-13 @ 22:29:54
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: SCME - ÖREBROS STÖRSTA BLOGG

Var med och tävla om att bli dagens blogg på min blogg! En ny riktigt känd blogg! ;) Jag ger även toasters och berättar vad jag tycker om bloggen!



http://SCME.blogg.se

2010-12-13 @ 22:40:31
URL: http://scme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0