ELLE - the real shit

Var hemma hos mor häromdagen och tittade i lite tidningar med bilder där jag gjort mejk och hår.

Det fanns en hel hög med Nöjes Nytt, mer om det en annan gång.
Men där fanns även mitt högsta av alla kort. Min fotografering som höjt mig till skyarna. Den referens som alltid gör arbetsgivare och annat folk imponerade. Mitt kall. Min fotografering som jag favoritiserar mest. Min ögonsten, min bebis!

Där fanns den ELLE tidning där jag fått äran att ha med mejk och hår!

Historien är en riktig Askungen saga.
Som relativt nyutbildad mua fick jag kontakt med en väldigt duktig fotograf från Växjö. Jag var där några gånger och gjorde lite TFP (time for print) bilder. Efter ett par besök blev jag tillfrågad om att göra min första fotografering för en tidning. Vi som bor i Jönköping och Växjö vet mycket väl vad det är för tidning. Gjort var gjort, och jag gjorde några Nöjes Nytt fotograferingar med denna fotografen.

En vacker dag ringde han mig och frågade om jag var intresserad av ett stort reklam jobb. Klart jag var det.
Så jag bildade mitt första företag och åkte ännu en gång till Växjö. Denna gång för att "bolla lite tankar" tillsammans med fotografen och reklambyrån. Det visade sig att någon av bilderna skulle vara med i ELLE. Jag var i himmelriket.
Jag kunde inte tro att det var sant att jag som relativt nyutbildad fick denna chansen.

Några veckor senare var det dags. Jag lämnade Jönköping för en helg i Växjö tidigt på morgonen. Och det var stenhårt arbete från morgon till kväll hela helgen. Vi fotade både i fotografens studion och på massa olika platser i och utanför Växjö.

Fotograferingen passade mig perfekt eftersom jag har en förkärlek till bilder som inte är jätte strikta, utan gärna innehåller lite färg, objekt i ovanliga miljöer mm.

Modell är Fransiska från Växjö, numera en fin vän.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0