Spring Inspiration

2008!
Jag minns det som igår. Då jag jobbade på MakeUp Store. Trevliga butiker domdär MUS butikerna!

Jag hade sett i en annons i tidningen om att dom sökte extra personal, så jag skickade in en ansökan.
Eftersom mitt CV och Personliga brev är så grymt imponerande så fick jag jobbet direkt. Extra tiderna blev dock ganska snabbt till fler och fler, och snart hade jag egen nyckel och helt egna praktikanter.

Jag får nog lov att säga att jag trivdes bra på mitt jobb. Jag menar, vem älskar inte deras produkter, och att gå där bland alla sanslöst fina skuggor gjorde ju att man blev bankrutt.

Jag höll i makeup rådgivningar, och en dag kom det in en mamma i butiken och ville ha min hjälp. Jag bad henne sitta ner och lyssnade på vad hon ville uppnå med sin rådgivning. Hon sa att hon ofta var väldigt stressad, då hon hade små barn och att hon aldrig hade tid för sig själv. Så hon ville ha en mejk som gick snabbt att göra. Det slutade med att hon handlade för närmare 4000 spänn. Så jag tror minsann att jag hade en talang för detdär med att sälja smink.

NU till rubriken i detta inlägg. Via MakeUp Store så fick vi mycket förfrågningar om andra jobb utanför butikens väggar. Det var musikvideos, jobb för tidningar och modevisningar.
Och jag fick den stora äran att vara ansvarig makeup artist på Spring Instiration.
Det var en väldigt häftig upplevelse. Jag hade jobbat vid flera modevisningar innan, men ingen såhär stor.
Det var nog närmare 50-60 modeller, och vi var 8 makeup artister. Så det jobbades i ett oerhört tempo från tidig morgon till sen kväll. Kul att få mejka så många killar också eftersom det inte hör till vanligheterna.
Mejken var en typisk Twiggy mejk, fast jag hade fått modernisera den lite.















Uppdatering kring min ekonomi och gratis gåvor.
Jag har kammat in noll!



Kommentarer
Postat av: Lill-Birk

Jag har en bra bok du kan få (låna) i gåva!

2010-10-22 @ 08:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0