chokladklassen

Idag har mina brillor blivit klara, jag är dock för trött och lat för att ge mig ner på stan och hämta dom idag, det får bli morgondagens projekt. Gud va kul det ska bli att få se igen!!

Denna dag har varit lång. Kl 8 skulle jag möta upp en person, vars företag jag kommer jobba mycket tillsammans med i framtiden, på ett frukostmöte. Mötet gick över förväntan, så nu har jag massa rolig mejk att se fram emot.

Efter mötet fick jag småspringa till skolan för att komma i tid. 09.38 och helt anfådd kommer jag iaf till jobbet. 2 minuters marginal!! Dagen började med att ägaren till Aden cosmetics visade sina produkter för eleverna. Själv hittade jag massa kul grejer som jag kommer investera i. Därefter skulle eleverna redovisa sina arbeten om olika makeup företag. Sen var det lunch och jag hade ett litet bus på gång till klassen som väntade när de kom tillbaks....
....Alla fick börja med att sminka av sig, för att sedan lägga på en bas i mörkaste nyans. Detta för att dom lättare skulle se vad de kunde tänkas göra för fel när de sminkar med en bas i hudton. Det blev mycket stimmande och höga skratt.

Sen fick dom tvätta bort allt och lägga valfri mejk. Vi fick massa glitter och småstenar av Aden, så de flesta eleverna ville testa det. Jag blev nästan lite tårögd när jag tittade på när dom sminkade sig. Klassen börjar bli så duktiga och jag har svårt att förstå att jag kunnat lära dom så pass mycket.

                                

Som en fin ask med chokladpraliner är klassen när de står samlade med mörk bas. Vissa praliner är mörkchokla, andra är mjölkchoklad. Det är då tusan att min kamera inte gör hudtonerna rättvisa. Jaja. Jag stortrivs verkligen med mitt jobb som lärare för denna härliga klass. Jag hoppas dom inte tycker att jag är fy skam heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0