dröm utan skills

Jag drömde inatt att jag skulle bli sminkad av en make up artist och få håret stylat. Och allt blev bara så himla kasst. Jag hade flötigt hår och mua:n tyckte att jag skulle ta bort min egna smink med en pads som någon annan redan hade använt. Jag försökte förklara att jag inte kunde använda en smutsig pads med mua:n var helt koko och fattade inte varför. Hon hade iaf 3 timmar på sig att göra min mejk och hår innan jag skulle på bal, och efter 2 timmar hade hon endast hunnit lägga en bas....i helg fel färg. Ingen vidare dröm helt enkelt.

Har ni varit på någon makeup rådgivning någon gång? Och har ni blivit nöjda?

Jag har varit några gånger, men har aldrig blivit nöjd. Jag har snarare tyckt det varit pinsamt att gå där i från. Nu för tiden finns det så mycket makeup artister, och många är tyvärr rätt dåliga. När butiker anställer så borde dom, förutom att ha en intervjuv, låta make up artisten lägga en mejk för att visa att man har lite skills.

Man vill ju gärna inte behöva gå hem med en sånhär sotning....

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0