nails don´t lie

God morgon!

Idag är sista dagen med klassen innan det är jullov och jag måste verkligen skynda mig massvis för att komma i tid.

Jag tänkte att jag bara skulle passa på att ge er ett litet tips innan jag går till jobbet. Ett nagel tips blir det idag.
Nämligen hur du kan göra för att undvika att skada dina vackra naglar.

1. Använd Gummihandskar när du städar/diskar. Vatten och kemikalier torkar ut och kan skada Dina naglar.
2. Smörj naglarna med vitaminberikade oljor ett par gånger varje dag
3. Använd acetonfri remover till att ta bort nagellack från naglarna
4. Använd aldrig naglarna till att öppna burkar med
5. Använd aldrig fingrarna som skohorn

Nu på vintern blir blir händerna och nagelbanden lätt torra. Ha för vana att ha en fet handkräm i väskan så du kan smörja in händerna ofta. Passa även på att massera in nagelbanden, det sätter fart på tillväxten av naglarna.

                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0