utbildningsmässa stylist

Under onsdagen och torsdagen denna veckan har jag stått på utbildningsmässa tillsammans med alla gymnasieskolor i Jönköping. Det vi väldigt långa dagar och det tog hårt på min gamla kropp. Så nu är jag förkyld.

Anledningen till att jag var där var iaf för att marknadesföra stylist utbildningen som jag jobbar på. Vi hade fått en finfin monter där eleverna fick komma och höra oss prata om karaktärsämnen, framtida jobb och praktik, yrkesberättigade-, och högskolaberättigade kursplaner, öppet hus osv. Hur bra mässan än må vara för eleverna, så kunde jag inte låta bli att tycka lite synd om dom. När 20 gymnasieskolor slåss om eleverna så blir det nog ganska påfrestande att vara elev. Om det inte var svårt att välja skola och linje tidigare, då är det nog det nu. Så mycket information att ta in och allt låter säkert hur bra som helst.

Men uppslutningen var enorm och jag är väldigt nöjd över intresset som eleverna visade för vår utbildning.
Så nu är snacket redan igång om att starta två nya klasser nästa höst.

Till min hjälp hade jag mina duktiga elever som stod och sminkade från 8 på morgonen till 20 på kvällen. Snacka om att jag har de bästa eleverna ever. Och som dom leverarade under dagen. Folk stannade i klungor för att se dom arbeta.


Duktiga Heli mejkar Lina.

Idag har jag blivit tillfrågad om att göra en höstfotografering. Det skulle vara extrem mejk och extrem hår med massa, massa, massa löshår. Jag var inte sen att tacka ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0