en busig stylistklass

Nu är jag hemkommen från dagens jobb. Jag hade en plan över hur dagens lektion skulle se ut, men mina tjejer var helt bananas idag, så dagen blev inte helt som planerat. Dom fick iaf jobba med övergångar i skuggor idag, samt kontrastfärger.

Har jag gått igenom kontrastfärger med er? Om inte så borde jag verkligen göra det. En kontrastfärg är en färg som framhäver en annan färg. Tex en röd ögonskugga framhäver gröna ögon osv.

Klassen startade även en blogg där dom kommer ge makeup, hår och klädtips, samt recensera ett makeupmärke som kontaktat oss. Det kommer nog bli grymt bra och ni får adressen till bloggen när tjejerna kommit igång med den.

Nu ska jag städa (för imorgon får vi fin besök) och sen bär det av till fotbollsträning i 100 minusgrader. Jippi!

            
Fransiska under en fotografering för något märke (minns inte vad det hette, men slutresultatet har ni kunnat se i ELLE).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0