fuktmask mot torr vinterhud

Häromdagen skrev jag om hur du ska gå till väga för att slippa den torra vinterhuden.

Jag fick en fråga på det inlägget, och det var om jag kunde rekomendera någon bra ansiktsmask med fukt. Och det är klart jag kan det.

Först tänkte jag att jag skulle rekomendera någon fuktmask som finns i butik eller på någon salong. Men sen kom jag på bättre tankar. Jag gör ibland en fuktmask hemma som jag tycker är super skön. Som bekant gillar jag billiga prylar och hemmamasken är betydligt billigare än dom du köper på salong.

Du behöver:
1 banan
solrosolja

Gör såhär:
Dela bananen på mitten. Ta den ena halvan och mixa ihop med lite solrosolja (typ 2-3 msk). Lägg blandningen på din rena och torra hud under 20 min. Tvätta sedan av med ljummet vatten.
(Glöm för guds skull inte bort den andra halvan av bananen. Den kan du äta upp medans du väntar på att masken ska verka)

                


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste testa!

2012-02-19 @ 12:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0