no more statiskt hår

Idag är det äntligen dags för lektion med de bästa stylisttjejerna.

Jag tänkte tipsa om en sak som jag vet att många irriterar sig på såhär års. Nämligen hur man blir av med statiskt hår. Usch, jag tycker att det kan vara grymt jobbigt när håret står åt alla håll och kanter när man tar av sig sin stickade halsduk. Det blir ett "gör-själv" tips och ett köp tips. Statiskt hår beror oftast på torrhet, så det gäller att förse håret med massa fukt.

Gör-själv
Blanda ihop en halv kopp yoghurt, en msk honung och en äggula. Fördela i fuktigt hår under 15-20 minuter och skölj sen noga med ljummet vatten.

Jag har ikke testat detta själv, men hojta gärna om det funkar!

Köp tips
Satsa på balsam, hårinpackning och serum som tillför håret fukt såhär i vintertid.

             
Jag är uppväxt med Respons och det luktar helt gudomligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst luktar det gott! A

2012-02-23 @ 13:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0