färgglad sotning

Jag lovade ju att berätta hur man gör min nyårs mejk. Hoppas ni kan hänga med på vad jag menar.

1. Börja med att lägga en primer över hela locket upp till ögonbrynen. Därefter väljer du tre olika ögonskuggor som ska ligga på locket. Lägg en ljusaste (min gula skugga) skuggan på locket närmast näsan 1/3. Därefter tar du nästa färg (orange i mitt fall) och lägger på mitten av locket, 1/3. Och till slut tar du den mörkaste färgen på den sista 1/3 av locket (orangeröd har jag valt). Jobba ihop övergångarna med en ren stor pensel.
             

2. När du är klar med övergångarna på locket tar du en mörk skugga (mörkgrå) och lägger längs hela globen, se till att prassa på med färgen så skillnaden på locket och globen blir stor. 
             

3. Lägg den grå under ögat också och dra den skuggan hela vägen ut till globskuggan. Sudda ut en grå färgen så skuggan får en mjuk övergång, detta gör du med en ren pensel. På med ev eyeliner och mascara!
             
                                                   KLART!
             
             
Resultatet blir som en sotning, men när du tittar ner eller blinkar kommer alla färger på locket fram!


Kommentarer
Postat av: Jessie

Denna ska jag försöka mig på. Så snyggt

2012-01-07 @ 13:38:46
Postat av: Mikaela

super snygg! älskar färgerna du använt :)

2012-01-11 @ 16:06:08
URL: http://beautyou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0