framhäv din ögonfärg

Jag vet att vi gått igenom dethär tidigare, men eftersom jag får endel frågor om det så tar vi det lite snabbt igen.

För att framhäva din ögonfärg så behöver du veta vilken din kontrastfärg är. En kontrastfärg är en motsattsfärg, alltså så långt ifrån den färg du vill framhäva.


Denhär fiffiga lilla mondulen hittade jag på google, så jag lånade den. Har du blå ögonfärg så framhävs den alltså utav färgen orange. Är du inte bekväm med att använda en orange ögonskugga så kan du använda dig utav en fortsättningsfärg. En fortsättningsfärg är en "neutralare" variant utav en kontrastfärg.

Ögonfärg      Kontrastfärg     Fortsättningsfärg
Blå               Orange            Terrakotta, tegel
Grön             Röd/brunröd    Bronse, koppar
Rödbrun        Grön               Skogsgrön, brungrön
Gulbrun         Lila                 Liol, lilagrå
Brun             Blå                  Blågrå, grå
Svart            Vit                   Beige, ljusa färger

Kommentarer
Postat av: Daniella Fagerberg

Gå gärna in på min blogg och va med i frågestunden! Du har hela dagen på dig att ställa vilka fågor du vill!! Tack så mycket! :)

2012-03-12 @ 06:39:54
URL: http://daaannniiih.blogg.se/
Postat av: Nora

Jag har testat lila och det blev så snyggt. Tack för tipset!

2012-03-14 @ 08:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0