flying eye

God morgon!

Idag är det torsdag och det innebär heldag i skolan med mina makeup elever!

Jag tänkte ge er ett litet tips om hur du gör en snygg vinge på din eyeliner.

Börja med att måla dit din eyeliner längs fransraden och gör den så bred du vill ha den. Ta därefter ett papper eller en pensel och lägg från näsvingen upp till yttre ögonvrå. Den vinkel som du får på din pensel (eller papper) är den vinkel du ska lägga din vinge efter.

När du tittar syns bara vingen som en "extra ögonfrans" men när du tittar ner ser man en snygg eyeliner med naturlig båge som går snett uppåt. Alltså inte rakt ut eller snett neråt. Det kan vara kanon svårt att lägga en eyeliner snyggt, men öva, öva, öva! Ett tips är att öva på att lägga en eyeliner varje kväll innan du tvättar av ansiktet. Då gör det inget om resultatet ser ut som skit.

You can do it girl!

                 

Nu är jag skit tråkig som inte har någon bättre bild, men jag ska gottgöra er någon gång!

Kommentarer
Postat av: Mathea

re. ja det var riktigt gotte ;)

2012-06-03 @ 19:37:04
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0