nagelgudens gåva

Jag är inne i en galen nagelperiod i livet har jag märkt. Nu finns det en produkt som jag bara måste, måste, måste ha! Orly Smart Gels är gelmanikyr för hemma bruk!! Det måste vara nagelgudens gåva till människan!

Det är ett under att jag inte fått nys om detta tidigare. Men jag fann det ändå i perfekt tid. Precis lagom till sommaren då vanligt nagellack har en tendens till att skavas bort av alla sol, bad och utomhusaktiviteter!

"Den absolut senaste trenden är gel-manikyr, alltså en hybrid av ett nagellack och en gelé som man lackar naglarna med. Man använder samma steg och teknik som i en vanlig lackning av naglarna, med underlack, vald färg och sedan överlack, skillnaden ligger i att "lacket" härdas i en UV lampa mellan varje lager. På så vis är manikyren torr direkt och varar i ca 2-3 veckor."

Skulle man vilja piffa till naglarna med en annan färg så går det utmärkt att lägga upp ett nagellack ovanpå. Det kan man sen ta bort utan att sabotera sin fina gelmanikyr då Orlys SmartGel är aceton-resistent! Bus bra! Och dessutom blir naglarna mycket hårdare!!

Ett kit med SmartGel kostar strax över tusen spänn, men det finns produkter så det räcker till 20 lackningar. Och slår du ut det så blir det otroligt mycket billigare än att gå och fixa naglarna på salong.



När du sen ska ta bort din maikyr så gör du självklart detta hemma också. Man börjar med att rugga upp ytan med den medföljande filen. Därefter stoppar man in naglarna i små "fickor" med en speciell remover som också medföljer. Eventuella rester skrapas bort med en liten "skrapa".

Visste nu föresten att Orly är ett av världens största nagellacksmärken? Det grundades redan 1975 av herr Jeff Pink. Han är även skaparen till den franska manikyren! Bara en sån sak gör ju att man vill ha allt i Orly-väg!

Är det bara jag eller känner inte ni att ni får ha-begär?!!

Kommentarer
Postat av: LINNEA GULLARBERGS

hej, har du något asum tips vad man kan ha på sig till skolavslutningen? :)

2012-05-30 @ 18:42:58
URL: http://lgullarbergs.blogg.se/
Postat av: Alice:

sv: ja, jag tycker det också :)

2012-05-30 @ 19:37:10
URL: http://alicccces.blogg.se/
Postat av: AM

Jag ska pröva fransk manikyr snart. Har ett fint presentkort liggande.

2012-05-30 @ 21:58:54
Postat av: Mathilda/minlillabloggg.blogg.

Vad ska du göra i helgen? Din blogg är superfin! :) <3 Kram Mathilda (minlillabloggg.blogg.se)

2012-05-31 @ 21:25:15
URL: http://minlillabloggg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0